Shoptet vs. Shopify vs. Upgates vs. Webnode: Který e-shopový systém je TOP?

06.03.2025

Přidáno dne 6. března 2025,  Autor: Tomáš Látal,  Doba čtení: 7min

Proč byste měli číst právě tento článek? Vzpomínáte na tu historku, jak jeden start-up prodával ponožky a stal se z něj e-commerce gigant s miliardovými obraty? Ne? Nevadí, (www.stance.com). Protože v dnešní digitální džungli nemusíte vyhrát " jen" originálním produktem, ale taky musíte mít vychytanou platformu. 

Tady se hraje na ostří nože – zorientovat se v záplavě virtuálních prodejen není na jeden večer bez Netflixu.


A teď vážně!

V roce 2024/2025 se situace na trhu eshopových platforem vyostřila. Nové funkce, integrace AI chatbotů, chatGPT marketing strategie a hlavně – svižnější zákaznická zkušenost. Takže, pokud nechcete skončit s polofunkčním webem, kde zákazníci ztrácí nervy, čtěte dál.

Podíváme se na čtyři platformy: Shoptet, Shopify, Upgates a Webnode. A věřte, že pokud uvažujete o vstupu do e-commerce, tady si určitě vyberete. 

📦 Shoptet: Král českých luhů a hájů

Proč Shoptet?

Říká se, že co je české, to je hezké. A Shoptet je v Česku tak rozšířený, že když jedete vlakem z Prahy do Brna a kupujete vlněné ponožky nebo bioprodukty, má e-shop na Shoptetu každá druhá teta (Shop - tet… chápeme se). Podle Shoptet 2025 (zdroj zde) využívá tuto platformu v ČR, na Slovensku a v Maďarsku lehce přes 44 tisíc e-shopů. V české e-commerce tvoří 40% výseč v koláči využívaných platforem.

Must have faktor: Integrace s českými vychytávkami

  • Zásilkovna? Samozřejmě! Nic nevytočí tuzemského zákazníka víc, než když musí čekat na neznámého kurýra, co dorazí "mezi 8. a 18. hodinou". Shoptet sází na snadnou integraci se Zásilkovnou. Party jako GLS, Česká pošta, PPL a řada dalších, dotváří kompletní logistickou rodinku.
  • Platební brána Shoptet Pay je hotová pohádka – žádné složité psaní emailů do zahraničí, vše je kompatibilní a funkční do 24 hodin.

Proč se vrhnout na Shoptet?

  • Chcete rychlý start na českém trhu a nepotřebujete hned dělat revoluce v designu.
  • Máte rádi předpřipravené šablony a oceníte českou podporu, která vám zvedne telefon nebo odpoví na mail rychleji, než stihnete říct "Kde najdu doplňky?".

✅ Tip č.1 – Co musí mít můj eshop?!

Na Shoptet je možnost integrace Zásilkovny jako varianty doručení ve vašem e-shopu. V současné době je to v tuzemsku silný prodejní argument. Díky rozsáhlé síti výdejních míst a inovativním službám, jako jsou Z-BOXy, nabízí zákazníkům flexibilitu a pohodlí při vyzvedávání zásilek. Tato dostupnost a pohodlí mohou zvýšit atraktivitu vašeho e-shopu pro široké spektrum zákazníků.​

📦 Shopify: Globalizujte, nebo zemřete

Proč Shopify?

Shopify je tak trochu raketa – mířící na globální trh a je mu jedno, jestli zrovna bydlíte v Třebíči nebo v New Yorku. Vyhrajete si s designem, rozšířeními a napojením na sociální sítě. Navíc, pokud sníte o světové expanzi, tohle je ten mezinárodní pas, který potřebujete.

Must have faktor: Bez hranic (tak trochu)

  • Dropshipping: Chcete prodávat na Amazonu, eBay, Instagramu nebo TikToku? Shopify to všechno zvládá s přehledem.
  • Aplikace pro cokoliv: Potřebujete speciální nástroj na email marketing, retargeting nebo třeba automatizované chaty? Shopify App Store je tak nabitý, že vám z toho vybuchne mozek.

Proč se vrhnout na Shopify?

  • Máte globální ambice (aspirujete na prodej nejen v ČR, ale třeba i v Kanadě nebo v Burkina Fasu).
  • Chcete tisíce (nebo spíš desetitisíce) pluginů a aplikací na pár kliknutí.
  • Nestresuje vás placení vyšších měsíčních poplatků (od 27 EUR a výš), protože za kvalitu se platí.

✅ Tip č.2 – Co musí mít můj eshop?!

Škálovatelnost bez technických překážek. Pokud plánujete v nejbližší době růst rychleji než kouzelné fazole, budoucí vývoj a vaše cíle se s téměř stoprocentní platností střetnout před branami království Shopify.

📦 Upgates: Český borec s flexibilní duší

Proč Upgates?

Designer - v případě Upgates tohle slovo nabírá na významu. Jednak se tak budete patrně cítit a za další se tento modul stane na nějaký čas vaším nejlepším kámošem. Vyklikejte si váš vlastní design až do bezvědomí. Díky integraci externích služeb (účetní systémy, srovnávače, analytika atd.) a pokročilých funkcí, si drží pověst "flexibilního elegána", který nechá váš e-shop růst a přitom ho nenacpe do jedné šablony.

Must have faktor: Vysoká míra přizpůsobitelnosti

  • Design bez kódu: Chcete originální layout a zároveň nevládnete programováním? Upgates má vizuální editor, kde to můžete kroutit a ohýbat dle libosti.
  • Napojení na Zásilkovnu (a další dopravce): Jako správný český patriot je Upgates napojen na skoro všechny myslitelné logistické služby (Zásilkovna, PPL, DPD, atd.).

Proč se vrhnout na Upgates?

  • Máte chuť si hrát s designem a rozložením bez toho, abyste se potili u kódu.
  • Chcete nástroje, které porostou společně s vámi (modulární systém a široké možnosti napojení).
  • Oceníte podporu v češtině a přehledné návody, protože občas se nám všem v marketingu zatočí hlava z detailů.

✅ Tip č.3 – Co musí mít můj eshop?!

Rychlost načítání stránek. Šablony Upgates e-shopů jsou optimalizovány tak, aby se rychle načítaly jak na klasických desktopech tak v mobilních zařízeních. Upgates také poskytuje zázemí, ve kterém se rychle zorientujete i díky průvodcům a navigačním článkům. Možnost integrace modulů pro rozšíření (upsell moduly, slevové automatizace atd.).

📦 Webnode: Začátečnický sen (aneb první krůčky bez nervů)

Proč Webnode?

Vznikl jako nástroj na tvorbu webových stránek. Následně do své nabídky Webnode zařadil i jednoduchý e-shop modul. Není to dělo, co vám vystřelí obrat do vesmíru, ale pro start a malé projekty je fajn.

Must have faktor: Bleskový start bez stresu

  • Jednoduchost: Není to raketová věda, spíše skládání LEGO stavebnice. Nejste IT guru? Nevadí, do pár hodin máte hotovo.
  • Nízké náklady: Pro mini prodej je Webnode skvělý. Avšak když si pořídíte vyšší tarif, odemknou se vám i pokročilejší funkce, ale musíte si na ně sáhnout do peněženky.

Proč se vrhnout na Webnode?

  • Děláte první kroky v e-commerce a nechcete hned řešit 1000 integrací a pluginů.
  • Potřebujete propojit menší blog nebo firemní web s menším e-shopem (např. prodáváte merch, pár produktů z vlastní dílny apod.).

✅ Tip č.4 – Co musí mít můj eshop?!

Responsivní design. V roce 2023 používalo v Česku internet v mobilu téměř osm lidí z deseti. Před deseti lety to byli dva…ha… Začínající podnikatelé s kapitálem do 100 tisíc Kč často volí Webnode kvůli jednoduchosti a nízkým provozním nákladům. 60 % z nich si e-shop postaví sami bez pomoci developera… a mají jistotu, že jejich virtuální obchod bude krásně přehledný a ovladatelný jak v PC tak na mobilu.

💡 Verdikt: Jakou platformu si teda vybrat?

  • Shoptet: Pokud potřebujete mít vše hotové pro český trh, lokální platební brány, Zásilkovnu a další vymoženosti na jednom místě. Skvělé pro menší a střední e-shopy.
  • Shopify: Pokud jste rození světoběžníci, co se nezastaví u prodeje v ČR. Jedna platforma, nekonečno možností, ovšem s vyššími měsíčními poplatky.
  • Upgates: Český klenot pro ty, kdo chtějí flexibilitu, modularitu a přizpůsobitelnost bez zbytečných limitů. Hodí se pro menší projekty, ale poradí si i s většími rybami.
  • Webnode: Minimalistická cesta pro první kontakty s e-commerce. Když vás platforma přestane stačit, je čas upgradovat. Ale jako vstupní brána do online prodeje je fajn.

Slovo na závěr

Nezapomínejte: Platforma je jen polovina úspěchu. Ta druhá je o marketingu, zákaznické péči, správné cenotvorbě a troše toho "wow faktoru", který váš brand dostane do povědomí publika. Pokud vyberete platformu, která sedí vašim potřebám, ušetříte si spoustu vrásek a probdělých nocí. No a pak už jen stačí dělat geniální kampaně a střílet z konverzí špunty od šampaňského.

Tak co, už máte jasno, kudy se vrhnete do e-commerce světa? Jestli stále tápete, dejte si druhé kafe a přečtěte tenhle článek ještě jednou. Úspěch klepe na dveře a je jen na vás, zda mu otevřete s Shoptetem, Shopifym, Upgates nebo Webnode. 

Nebojte se to roztočit ve velkém stylu a staňte se dalším příkladem e-commerce úspěchu!